Informace o připravovaných i již uskutečněných akcích na horách

ale jen o těch pořádných...

Moje oblíbené Roháče, cesta přes Tri kopy a Hrubú kopu na Baníkov, 21.6.2008

->->->->->->->->->-> Kde jsme již byli v letech 2021 - 2022: <-<-<-<-<-<-<-<-<-<-

Starší akce: 2009-2011, 2012-2016, 2017-2020, 2021-2022. Aktuální akce: 2023-2024.

V neděli 11.7.2021 jsem v 5:30 ráno vyrazil z Ostravice na Lysou horu. Byl jsem "posilněn" a potrénovaný z předchozích rodinných horských túr, které jsme absolvovali během nyní končící dovolené a krátce před ní, takže se mi šlapalo docela dobře a vrcholu zmíněné hory jsem dosáhl po 2:05 hod. Na vrcholu panovalo ideální počasí - slunečno, 17 st.C., lehký větřík. Dohlednost byla velmi dobrá, i když ne úplně špičková. Vrchol LH jsem obešel celý dokola , abych si prohlédl známé i neznámé okolí. Poté následovalo obvyklé občerstvení v Bezručově chatě - párečky a 2 kofoly. Sestup zpět do údolí proběhl celkem rychle, bez jakýchkoliv problémů. Jedna novinka - na "parkoviště u trafa" je již zakázaný vjezd a tamní bývalá parkovací místa jsou zahrazená velkými kameny. Foto z vrcholu jest zde.

V sobotu 17.7.2021 jsem opět neodolal, dal jsem si budík na velmi brzkou ranní (spíše ještě noční) hodinu a vyrazil jsem zase protáhnout si trochu tělo výstupem na Lysou horu. Z Ostravice od nádraží, kam jsem dorazil autíčkem, jsem vyrážel již ve 4:50, což už bylo docela světlo. Počasí bylo pro výstup příznivé, teplota kolem 15 st.C., naštěstí téměř ani nepršelo, a všudypřítomná mlha vůbec nevadila. Výstup mi tentokrát trval 2:15 hod., na vrcholu bylo rovněž kolem 16 st.C., a i přes velmi brzkou ranní hodinu (krátce po 7. hod.) bylo na vrcholu již nemálo jedinců. Opět jsem navštívil Bezručovu chatu a zde jsem rovněž neporušil tradici, dal jsem si zase 2 kofoly a párečky. Následný sestup zpět byl docela rychlý, a ani během něj mne nezastihl déšť, i když se stále dal očekávat. Vrcholovou fotku si můžete prohlédnout tady.

V sobotu 14.8.2021 jsem podniknul další samostatný výstup na Lysou horu, s podobným "scénářem", jako u předchozích akcí. V Ostravice od nádraží jsem vyrazil cca v 5:30, kdy se již rozednívalo. Cesta na vrchol mi trvala 2:15 hod. Nahoře panovalo krásné počasí, téměř bezvětří a teplota byla 17 st.C. Celý vrchol jsem si opět v klidu prochodil, ale viditelnost do dálky nebyla tentokrát moc úžasná. Po nezbytném občerstvení v Bezručově chatě jsem opět "seběhl" dolů (ne moc rychle...), cestou jsem potkával značné davy lidí, kteří se na tento vrchol vydali v očekávání krásného počasí, které se tento den opravdu vydařilo. Foto od vrcholového pylonu můžete shlédnout zde .

V neděli 5.9.2021 jsem si opět vyrazil trochu "protáhnout tělo", a jako v poslední době obvykle, opět z Ostravice na Lysou horu. Veškeré okolnosti tohoto výšlapu byly obdobné jako v předchozích případech - start brzy ráno, cesta nahoru trvala něco přes 2 hodiny. Tentokrát jsem si nahoře v Bezručově chatě nedal nic k jídlu, ale koupil jsem si tam pouze kofolu, protože jsem měl s sebou svačinku, kterou jsem zkonzumoval venku na lavičce. Na konci cesty dolů jsem na Ostravici potkal strejdu Ervína a zašel jsem s ním navštívit místní hřbitov. Vrcholové foto je tady.

V sobotu 2.10.2021 jsme se Šárkou v cca 6:15 ráno, ještě téměř za tmy, vyrazili z Ostravice na Lysou horu. Šlo se standardně, téměř nikoho jsme cestou nepotkali (zejména v první polovině cesty). Pod vrcholem a hlavně na vrcholu vanul dosti silný vítr a teplota byla kolem 5 st. C. Po vyfotografování u vrcholového pylonu jsme se šli ohřát a schovat před větrem do Bezručovy chaty, kde jsme si dali malé občerstvení. Cesta dolů byla mnohem příjemnější, dokonce i svítilo sluníčko. Pár fotek z tohoto výšlapu je k vidění zde.

V úterý 28.10.2021 (státní svátek) se uskutečnil další ročník tradiční a oblíbené akce "Výstup na Lysou horu s kufrem". Sraz účastníků byl jako v posledních letech obvykle na Ostravici, na "parkovišti u trafa", ale od letošního roku zde již parkování vozidel není možné. Sešlo se nás dostatečné množství, abychom se mohli prohlásit za tým, a to tři. Po úvodních pozdravech byl zahájen výstup směrem vzhůru, vstříc nevšedním dobrodružstvím. Jak již bylo dopředu avizováno, část našeho týmu byla rozhodnuta realizovat jen počáteční část vysokohorské trasy a následně se odebrat zpět do doliny. Zbývající tým o počtu jednoho člena "převzal otěže" a zodpovědnost za úspěšné realizovaní této oblíbené akce a vystoupal, i se svým mírně historickým kufříkem, až na samotný vrchol Lysé hory. Akce byla úspěšná tím, že se uskutečnila a že celá třetina účastníků dosáhla vysokohorského cíle této akce. Již se těšíme na další ročníky této společensko - turistické události. Fotografií nebylo učiněno mnoho, ale na obě se můžete podívat zde.

V neděli 7.11.2021 jsem vyrazil sám na túru na Javorový vrch, a to po oblíbené trase z obce Řeka. Jelikož se šlo velmi dobře, byl výstup zpestřen a ztížen odbočením směrem na Velký Javorový. Tato odbočná cesta je dosti prudká, ale výstup se úspěšně povedl. Na vrcholu Velkého Javorového se nachází jakási zajímavá skulptura, díky které je toto jinak nezajímavé místečko trochu zajímavější. V cíli túry, v hospůdce na "malém" Javorovém, proběhlo malé občerstvení (párky a kofola), načež následovala cesta zpět, a již přímo nejkratším směrem. Foto naleznete tady.

V neděli 28.11.2021 jsem opět vyrazil na Javorový vrch, opět sám, a opět po stejné trase - z Řeky přes Velký Javorový. Změna oproti předchozí túře byla v tom, že ve vyšších partiích trasy byl sníh, ale šlo se i přes tuto změnu docela dobře. Další změna byla v druhu občerstvení v hospůdce na Javorovém, tentokrát jsem si dal vaječinu (a kofolu). Dolů jsem opět šel nejkratší cestou. Ke konci cesty se spustil nepříjemný déšť, ale až tak to nevadilo, "nejsme z cukru"... Foto je k vidění tady

V neděli 4.12.2021 , přesně po týdnu, jsem se zase vydal na mou oblíbenou túru na Javorový vrch, opět se zpestřením trasy přes Velký Javorový. V dolní části cesty bylo jen trocha sněhu, ale nahoře ho přibylo, místy byly na cestách menší sněhové jazyky, některé hluboké až po kolena. V horní části cesty, zejména na vrcholu u vysílače, byla na zemi nepříjemná ledová krusta, naštěstí ji na většině míst (hlavně na zpáteční cestě) přikrýval sníh, takže chůze se dala zvládnout bez většího nebezpečí uklouznutí. Ve "vrcholové" hospůdce jsem si tentokrát ke kofole dal výborný místní koláč. Pár fotek naleznete zde

Ve středu 29.12.2021 jsme se po 2 letech opět sešli, abychom absolvovali oblíbenou a již dlouhá léta tradiční turistickou a společenskou akci "Vstrječa 2021". Počet účastníků byl letos mírně nižší, ale i tak dostatečný na to, abychom společně prošli všechna úskalí této akce, spočívající z přepravy části účastníků hromadnou dopravou (někteří s více přestupy a s cestou přes okresy Karviná, Ostrava a Opava), dále jsme nezabloudili, nedošly nám během cesty ani poživatiny, ani nápoje a nakonec jsem úspěšně dorazili do cíle cesty, oblíbeného restaurantu U Krokodýla v Kozmicích. Cesta započala v Hlučíně na autobusovém nádraží, poté jsme vyzvedli dalšího účastníka na vlakovém nádraží v téže obci. Pak následoval přesun, s jednou občerstvovací zastávkou, na kótu všeobecně známou jako Polosat. Zde bylo příchozím poskytnuto přístřeší a občerstvení, přičemž energie potřebná pro uvaření vody na kávu byla získána z benzínové elektrocentrály, takže ani případný energetický blackout nemohl aktivity naší skupiny znemožnit. Po občerstvení jsem vyrazili již v počtu 6 ks po obvyklé trase přes kóty U křížku, U obrázku, Pramen Juliánka, pak následovala ještě zastávka v sympatickém altánku a nakonec jsme došli do již zmíněného hostince. V každém z uvedených průchozích bodů bylo realizováno posilnění těla i ducha pomocí přinesených dobrot v pevném i tekutém skupenství. Naše putování bylo nepravidelně zpestřováno známým popěvkem "Hoch meine liebe". V uvedeném cílovém hostinci proběhla mírná konzumace piva různých značek a poté již následovalo rozloučení účastníků a odjezd do svých domovin. Akce byla opět velmi úspěšná a již nyní se těšíme na její další pokračování. Fotky z akce jsou k nalezení zde .

V sobotu 15.1.2022 jsme se Šárkou vyrazili na výšlap na Javorový vrch. Pár fotek a komentářů je tady.

V neděli 8.5.2022 jsem se po delší době zase vydal na Javorový vrch, opět to byla "klasika" z Řeky - střed přes Velký Javorový do cíle na Malý Javorový. Po malém občerstvení ve zdejší hospůdce (mega-koláč a kofola) jsem se vydal zpět, a to již přímou nejkratší cestou. Cesta tam mi trvala cca 2 hod., nazpátek asi 1,5 hod. Během cesty vzhůru nejprve pršelo, později už jen mrholilo, na zpáteční cestě lehce mrholilo asi půl cesty a pak se už ukázalo sluníčko. Fotky z dosažení obou hlavních bodů trasy jsou tady.

V sobotu 18.6.2022 jsem po dlouhé době vyrazil na výšlap na Lysou horu. Z Ostravice jsem vyrazil již v 5:15 hod. a šel jsem vzhůru zcela osamocen, až v horní části trasy jsem potkal pár sestupujících jedinců, kteří na vrcholu buď spali, anebo byli pozorovat východ Slunce. Výstup vzhůru mi trval lehce pod 2 hodiny. Počasí bylo slunečné, ale moc teplo nebylo - z Ostravice jsem vycházel v mikině, později už to bylo lepší. Obešel jsem postupně celý vrchol hory a sledoval vzdálené okolí a hory - viditelnost byla dobrá, ale ne úplně špičková. Pak jsem si v hospůdce koupil kofolu a snědl jsem část přinesené svačinky. Sestup dolů proběhl rovněž celkem rychle a bezpečně. Vrcholové foto jest tady.

Ve středu 6.7.2022 (Státní svátek) jsem opět vyrazil na Lysou horu v mém oblíbeném časy, tedy velmi brzy ráno. Z Ostravice od nádraží jsem vycházel po 5. hodině a na vrchol jsem dorazil po přesně 2 hodinách šlapání. Cestou jsem opět potkal jen pár lidí. Po téměř celou cestu vzhůru byla mlha, na Ostravici byla teplota kolem 15 st.C. Těsně před vrcholem se obloha rozjasnila, svítilo sluníčko a teplota byla 9 st.C. Výhled "nebyl žádný", vše bylo zahaleno v oblacích, jen sem tam z nich vystupoval nějaký vrcholek. Po občerstvení kofolou jsem se vydal zpátky na Ostravici. Šlo se mi opět velice dobře a už se těším na nějaký další výstup. Fotky z vrcholu jsou zde .

V sobotu 22.10.2022 jsem se po dlouhé době opět vydal na můj oblíbený samostatný výšlap na Lysou horu. Jako obvykle jsem vyšel brzy ráno, chvíli po rozednění, z Ostravice a na vrchol hory jsem dorazil po necelých 2 hodinách chůze mou obvyklou, ne moc vysokou rychlostí. Šlo se dobře, počasí bylo vyhovující, na vrcholu bylo 10 st.C. Fotku z vrcholu uvidíte tady.

Ve čtvrtek 3.11.2022 jsme se s Míšou a Šárkou vydali na Lysou horu. Pár informací a fotek naleznete zde.

V neděli 6.11.2022 jsem pro změnu vyrazil na další můj oblíbený kopeček - na Javorový vrch. Výšlap proběhl v pohodě, šel jsem jako obvykle cestou tam přes Velký Javorový, nazpátek již přímo. Bylo docela teplo, kolem 4 st.C., tak bylo potřeba tomu přizpůsobit vysokohorský výstupový oděv, viz fotky.

Ve čtvrtek 29.12.2022, přesně rok po té loňské, proběhla další slavná akce zvaná Vstrječa 2022. Počet účastníků v hlavní turistické části byl lehce snížen o pár jedinců, někteří se ale dostavili na závěrečný bod akce - posezení v hospůdce Kulturní dům (dříve U krokodýla) v Kozmicích. Trasa našeho náročného pochodu započala jako obvykle v Hlučíně na autobusovém nádraží, následovalo setkání s dalším účastníkem u vlakového nádraží. Poté proběhl přesun po obvyklé trase směrem na kótu Polosat, s jednou občerstvovací zastávkou u odpočívací lavičky. Na kótě Polosat byla realizována příprava a konzumace "černé vody" (tzv. kávy) a lehká konzumace čirého nelihuprostého nápoje s vyšším než malým obsahem ethanolu. Poté jsme již vyrazili kupředu, zpátky ni krok, a to do exteriéru. Nejprve jsme se zastavili (a opět občerstvili) na místě U Křížku. Poté následovala další zastávka U obrázku, kde jsme se opět občerstvili, a to i přinesenými různorodými poživatinami. Zde bylo vytvořeno i společné foto. Následně jsme vyrazili novou, experimentální cestou na znamení toho, že se nebojíme změn a novinek. Z této cesty jsme u příslušné směrové cedule odbočili k pramenu Juliánka. Na tomto místě bylo živo, v jeho blízkosti se nacházely další osoby, ale tentokrát nedošlo k našemu kontaktu s těmito osobami za účelem společné konzumace posilujících nápojů, takže jsme na tento úkon byli sami. Od pramene Juliánka jsme se vydali zpět a po pohodlné asfaltové cestě jsme došli k přístřešku, tady se opakovala oblíbená činnost - doplnění energie formou pevnou i kapalnou. Následoval další přesun směr Kozmice, kde jsme se stavili na kótě U Kuklů. Čekalo na nás zde výborné občerstvení včetně různých alko i nealko nápojů. Po příjemném posezení u kuchyňského stolu jsme se vydali k poslednímu místu našeho putování, a to do již zmíněného hostince, aktuálně zvaného Kulturní dům. Tady nás již čekali dva další účastníci akce, takže celkově jsme dosáhli počtu osmi účastníků. Zde jsme poseděli, občerstvili se pivečkem, poklábosili, a po nějaké době jsme se již začali odebírat do svých domovin. Letošní akce byla opět úspěšná a už se těšíme na její další pokračování, možná i dříve, než opět za rok. Fotografie jsou k nalezení tady.